Interaktyvus žemėlapis
- išlikę geležinkelio objektai


ENG
POL
RUS

Antrojo Pasaulinio karo pabaigoje besitraukiančių vokiečių išardyta geležinkelio linija tarp Alytaus ir Šeštokų buvo atstatyta 1959 rugpjūčio 3 d. Ir vėl svarbų vaidmenį suvaidino kariniai tikslai - buvusiose artilerijos kareivinėse Alytuje įsikūrusiam desantininkų pulkui (3) reikėjo geležinkelio.

Geležinkelis Alytuje antroje XX a. pusėje

   Sovietmečiu Alytus kaip pietų Lietuvos pramonės centras pradėjo audringai vystytis, taigi keleiviniai dyzeliai į Alytų važiuodavo 4 kartus per dieną. Jais daugiausiai naudojosi priemiestyje gyvenantys darbininkai. Nors ir tais laikais geležinkelio atšaką mažai tobulino, pervežamų krovinių kiekis padidėjo.

  Aštuntajame dešimtmetyje prisiminta idėja atstatyti geležinkelį į Varėną. Tiesa, šįkart geležinkelis turėjo apjuosti miestą iš pietų, o paskui (kažkur nuo Poteronių) vėl driektis senąja sankasa. Taigi Alytuje atsirado dvi stotys – mieste senoji (1) ir vakariniame miesto pakraštyje (netoli Pramonės rajono) sustojimo platforma
Alytus II (2). Senoji stotis išliko ir keleivinė, ir krovininė, o naujoji platforma aptarnavo tik keleivius. Šalia sustojimo platformos iškilus pastatams, iškilmingai atidaryta naujoji keleivinė (2) geležinkelio stotis. Po naujosios stoties atidarymo 1984 m. birželio 20 d. keleiviniai traukiniai jau atvykdavo tik iki naujosios. Iš miesto į ją važiuodavo priemiestiniai autobusai.
  Senoji stotis liko tik krovininė - aptarnavo karinį dalinį, naftos bazę, mašinų gamyklą, kieto kuro mazgą ir kitas pietiniame pramonės rajone įsikūrusias įmones.
  Ilgainiui naujoji stotis tapo ir krovinine nors joje nebuvo tinkamos infrastruktūros. Stoties keliuose buvo formuojami sąstatai, o krovos darbai vykdomi tiesiai įmonių teritorijose.

   1993 m. Rusijos kariuomenės daliniai buvo išvesti iš Lietuvos, kartu išėjo ir desantininkų pulkas dislokuotas Alytuje, tad atšaka prarado karinę reikšmę. Mažėjo ir ekonominė geležinkelio, kertančio miestą, svarba.
   1997 kovo 14 d. 16 val. iš senosios Alytaus geležinkelio stoties išvyko 
paskutinis sąstatas ir nebenaudojamas geležinkelis per Alytų demontuotas. Jo vietoje nutiestas takas pėstiesiems ir dviratininkams. Senosios stoties pastatas nebenaudojamas.

   2001 kovo 23 d.  iš naujosios stoties į Kauną išvyko paskutinis keleivinis traukinys. Nors naujoji stotis dabar naudojama kaip krovininė dalis stoties kelių demontuoti. Kelias į Šeštokus prastos būklės. Keleivių laukimo salė naudojama ne pagal paskirtį.




« Atgalios   |   Į pagr. meniu

© Asociacija „Olita_Orany“. Visos teises saugomos.