Alternatyvinis Nemano kirtimo mašrutas (Sudvojų variantas) atvaizduotas XX a. pradžios žemėlapyje
Galimo geležinkelio maršruto į Olitą rekonstrukcija
|
Tiesiant Oranų—Olitos geležinkelį, Užnemunės geležinkelių valdyba be keliolikos mažų pastatė tris reikšmingus tiltus - per Nemaną (Nemunas), Merečianką (Merkys) ir Oranką (Varėnė). Didžiausias iš trijų 1897 – 1899 metais pastatytas prie Olitos.
Prieš prasidedant tilto per Nemuną statyboms buvo svarstomi ir projektuojami du Nemano kirtimo geležinkeliu variantai. Vienas iš jų - statyti tiltą prie Sudvojų (Sudvajai), nuo Poterancų (Poteronys) stoties iškrovimo aikštelės (1) geležinkelį pakreipus pietvakariau, Olavka (Alovėlė) upelio slėniu, buvo planuota nusileisti link Nemano. Geležinkelio tiltas būtų pastatytas kelis šimtus metrų piečiau Kaniūkų tilto (2). Tačiau, atlikus pirminius vertinimus, 1895 m. pasirinktas Olitos variantas. |
|
Šis variantas prisimintas aštuntajame XX a. dešimtmetyje. Tuomet Alytaus naujosios geležinkelio stoties
vieta už miesto parinkta planuojant atkurti geležinkelį iš
Alytaus į Varėną. Atstatytas geležinkelis turėjo nuo
Likiškių stotelės aplenkti Alytų iš pietų, praeiti
šalia asfalbetonio bazės Kaniūkų kaime, o vėliau eiti senąja
veže.
|
© 2006-2013 Asociacija "Olita-Orany". Visos teisės saugomos.
|