1894 m. tiesiant Oranų-Olitos geležinkelio atšaką 7 varste nuo Oranų (Varėna) stoties buvo pastatytas geležinkelio tiltas per Merečankos upę. Apie 55 m ilgio tiltas turėjo dvi kraštines apie 5 m ilgio sijomis perdengtas santvaras ir apie 42 metrų (20 sieksnių) ilgio centrinę santvarą. Vieno kelio tiltas rėmėsi ant dvigubų ramtų. Geležinis tiltas skirtas eismui viršumi. |
Tilto brėžinys |
Yra žinoma, kad ruožo statybų metu vėlavo viršutinės tilto perdangos
gamyba. Dėl to geležinkelių daliniai laikinai perdengė upę Gustave'o Eiffel'io projektuoto surenkamojo tilto perdanga iš Baranovičių geležinkelio poligono. |
Gustave'o Eiffel'io suprojektuoto surenkamojo tilto viršutinė perdanga buvo laikinai panaudota statant geležinkelio tiltą per Merečanką (Merkys)
|
Pirmojo Pasaulinio karo metu 1915 m. besitraukianti caro kariuomenė susprogdino didžiausius tiltus
Olitos - Oranų geležinkelio ruože, tame tarpe ir šį tiltą. Atstatytas tiltas vėl susprogdintas Lenkijos agresijos metu 1920 m. pabaigoje. Tilto liekanos nuo 2018 m. saugomos valstybės. Įtrauktos į Kultūros vertybių registrą (kodas 41995). |
Geležinkelio tilto per Merečanką (Merkys) |
Susprogdinto tilto santvaros dalis 1936 m. buvo panaudota statant
metalinį siaurojo geležinkelio tiltą per Šventosios upę
Anykščiuose. Kadangi Merkio upe (lenk. - Mereczanka) ėjo Lietuvos-Lenkijos demarkacinė linija, viena
susprogdinto tilto dalis atiteko Lenkijai, kita - Lietuvai. ____ * remtasi Mjr. Kutka. "Geležinkelių atstatymo darbai Lietuvoje 1914–1918 m." Kaunas, 1931 |
© Asociacija "Olita-Orany". Visos teisės saugomos.
|