1894 m. tiesiant Oranų-Olitos geležinkelio atšaką 7 varste nuo Oranų (Varėna) stoties buvo pastatytas geležinkelio tiltas per Merečankos upę. Apie 55 m ilgio tiltas turėjo dvi kraštines apie 5 m ilgio dvitėjinėmis sijomis perdengtas angas ir apie 42 metrų (20 sieksnių) ilgio centrinę santvarą. Vieno kelio tiltas rėmėsi ant dvigubų ramtų. Geležinis tiltas skirtas eismui santvaros viršumi. |
Tilto brėžinys |
Yra žinoma, kad ruožo statybų metu vėlavo viršutinės tilto
perdangos
gamyba. Dėl to geležinkelių daliniai laikinai perdengė upę
Gustave'o Eiffel'io projektuoto surenkamojo tilto perdanga
iš Baranovičių geležinkelio poligono. |
Gustave'o Eiffel'io suprojektuoto surenkamojo tilto viršutinė perdanga buvo laikinai panaudota statant geležinkelio tiltą per Merečanką (Merkys) |
Pirmojo Pasaulinio karo metu 1915 m. besitraukianti
caro kariuomenė susprogdino svarbiausius tiltus Olitos -
Oranų geležinkelio ruože, tame tarpe geležinkelio
bei plento
tiltus per Nemuną prie Alytaus, tiltus per Karmę,
per Varėnę
ir šį tiltą per Merkį. Atstatytas tiltas per Merkį vėl susprogdintas Lenkijos agresijos metu 1920 m. pabaigoje. Tilto liekanos nuo 2018 m. saugomos valstybės. Įtrauktos į Kultūros vertybių registrą (kodas 41995). |
Geležinkelio tilto per Merečanką (Merkys) |
Susprogdinto tilto
santvaros dalis 1936 m. buvo panaudota statant
metalinį siaurojo geležinkelio tiltą per
Šventosios upę Anykščiuose. Kadangi Merkio upe (lenk. -
Mereczanka) ėjo Lietuvos-Lenkijos demarkacinė linija,
viena susprogdinto tilto dalis atiteko Lenkijai,
kita - Lietuvai. ____ * remtasi Mjr. Kutka. "Geležinkelių atstatymo darbai Lietuvoje 1914–1918 m." Kaunas, 1931 |
© Asociacija
"Olita-Orany". Visos teisės saugomos.
|