|
Tilto taurų statyba
1891 m. lapkričio 1 d.
|
|
|
Santvarų surinkimo darbai
1892 m. liepos 1 d.
|
|
|
. Pabaigtas
1892 m. rusėjo 1 d.
|
|
Plento tiltas per Nemaną (Nemunas) ant kelio
į Olkienikus (Valkininkai) ir Orany (Varėna) pastatytas 1892 metais
piečiau Olitos,
Kaniūkų kaime. Jo ilgis 193,5 metro, aukštis
15 metrų. Tiltas turėjo penkis tarpatramius:
du kraštinius po 14,6 m ir tris vidinius po
54,7 m. Atramos - sumūrytos ir apmuštos
tašytais akmenimis. Jose įrengtos sprogdinimo
šachtos.
Kaniūkų tilto santvarų konstrukcijos
pagamintos Sankt-Peterburge, Putilovo
gamykloje ir atplukdytos Nemunu. Santvara
surinkta nuo laikinų pastolių.
Tilto kraštiniai tarpatramiai buvo perdengti
metalinėmis dvitėjinėmis sijomis, vidiniai –
metalinėmis santvaromis. Tilto važiuojamoji
dalis buvo medinė, kuri greitai dėvėjosi
ir reikalavo dažno remonto.
Caro laikais tiltas buvo dažomas
sidabrine spalva.
|
|
1915 m. Vokietijos kariuomenei
artėjant prie Olitos, Rusijos daliniai be
pasipriešinimo apleido fortus, kareivines ir
traukdamiesi iš miestelio, susprogdino visus
tris apylinkių tiltus.
Buvo išsprogdinta Kaniūkų tilto vidurinė dalis.
|
|
Besitraukiančios rusų
kariuomenės susprogdintas
Kaniūkų tiltas 1915 m. |
Įkandin atėjusi vokiečių kariuomenė 230 m
žemyn upe nuo susprogdinto carinio plento
tilto pastatė laikiną medinį, o netrukus suremontavo ir didįjį.
|
|
Laikiną medinį tiltą greta susprogdintojo vokiečiai
pastatė 230 m žemyn upe
|
|
Tilto atstatymas 1915 ar 1916 m. |
Maža to, vokiečiai prie
Olitos atstatė ir
geležinkelio tiltą vietoj rusų susprogdintojo.
Atstatytas plento tiltas tarpukariu
prižiūrimas ir periodiškai remontuotas,
buvo naudojamas iki pačios Antrojo Pasaulinio
karo pabaigos.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaniūkų
tilto pakloto rekonstrukcija apie 1935 m. |
Antrojo Pasaulinio karo
pradžioje netikėtai vermachto suduotas
premencinis karinis smūgis, neleido sovietų
kariškiams atsitraukiant susprogdinti Kaniūkų
tilto. Tomis dienomis ant aukštumų tilto
apylinkėse užvirė tankų mūšis tačiau tiltas
nenukentėjo.
|
|
Pirmosios Antrojo Pasaulinio karo
dienos . |
.
|
. |
.
|
Vermachto kariai ant
rytinio kranto aukštumos šalia tilto
|
Antrojo Pasaulinio karo
pabaigoje pasitraukdami iš Alytaus vokiečiai
susprogdino tilto centrinę santvarą. Ji
nukrito į upę, tačiau rimtai nenukentėjo.
Suremontuota tilto santvara ir vėl buvo užkelta
ant atramų.
1964 m. ant tilto medinės važiuojamosios dalies
buvo užklotas asfaltbetonis.
|
|
.
|
|
.
|
|
1976–1977 m. tiltas buvo rekonstruotas.
Naujas sijinis plieno tiltas – penkių
tarpatramių (18,0+3×54,1+18,0) 203,47 m ilgio,
apie 20 m aukščio, 13,7 m pločio.
Rekonstrukcijos metu senoji tilto santvara
išardyta, o ant senųjų akmeninių atramų, buvo
užtrauktos naujos sijinės perdangos. Tilto
skerspjūvyje 2 plieninės sijos, tarpusavyje
sujungtos skersiniais ryšiais, sijų sekcijos
tarpusavyje suveržtos didelio atsparumo
varžtais. Važiuojamoji dalis įrengta iš dviejų
sluoksnių - gelžbetoninių plokščių ir
asfaltbetonio, apsauginis atitvaras –
metalinis.
|
|
.
|
|
|
|
Rekonstruotas tiltas
1977 m.
Tilto atidarymo iškilmės skirtos Spalio revoliucijos
60-mečiui
|
|
Tilto rekonstrukcijos kino medžiagos
fragmentas
Autorius - Henrikas Kebeikis
Iš Alytaus kraštotyros muziejaus fondų
|
.Kaniūkų
tiltas dabar (straipsnis) » |
. |
|