Pamatas toks, koks aprašytas 1900 m. H.Vendos monografijoje - akmeninis mūras apkniedytas metalo lakštais. Lakštai sujungti kniedėmis. Kampuočio profiliai išlenkti pagal tauro formą. Pamato centre pagal pamato išilginę liniją stovi du metaliniai vamzdžiai, kurie buvo naudojami nusileidimui į kesoną, Kniedyti vamzdžiai užmūryti. Lytlaužos gale, kaip aprašyta knygoje, kyšo apie 7 cm skersmens vamzdis oro pumpavimui į kesoną, greta jo – plonesnis vamzdis elektros laidui.
Tikėtina, kad sovietų kareiviai sprogdino tauro pamatą valydami Nemuno vagą - viršutinė pamato dalis šiek tiek "išpūsta" išorėn.
2013.12.09 -
Iš špuntadėžės pašalinamas gruntas iki senojo tilto tauro pamato (A2).
Surastas geležinkelio tilto
perdangos skersinės sijos galas.
2013.12.05 -
Iš spraustadėžės mažuoju ekskavatoriumi kasamas gruntas žemiau sutvirtinimo (išramstymo) ir kranu iškeliamas iš pamato dėžės.
2013.12.01 - Iškasus iš spraustadėžės gruntą iki vandens lygio, ji sutvirtinama (horizontaliomis sijomis), kad nebūtų sugniuždyta vandens slėgio.
Kaniūkų asfaltbetonio bazėje aukšto slėgio vandens srautu vis dar plaunami statybų metu rasti senojo tilto akmenys.
2013.11.29 - Nuo pylimo nukelta skulptūra „Alytus 400” atvežama į statybos teritoriją, kur bus sandėliuojama iki atstatymo (pabaigus tiltą).
Kalama spraustasienė centrinės santvaros montavimo aikštelei (iš tiesų, apie šį darbą turėtume rašyti kiekviename įraše). Aikštelė bus daugiau nei 100 m ilgio, ir 12 m pločio. Ji įrengiama prie tauro (A2) pagal krantą pasroviui.
2013.11.26 - Nukeliama skulptūra „Alytus-400”, stovėjusi ant ramto (A1). Išaiškėja jos apverktina būklė. Surūdijusi karkaso armatūra lūžta pirštuose.
Iki išlikusio tauro (A3) padarytas privažiavimas - sustumtas žemių pylimas.
Baigta kalti spraustadėžė aplink atramą (A2).
2013.11.21 - Nukeliama skulptūros „Alytus-400” viršutinė dalis (žiedas). Jos svoris – beveik 3 tonos.
Kalant spraustasienę, randama mažų ir didelių anksčiau čia stovėjusių tiltų elementų (polių, akmenų).
Rastas originalaus
carinio geležinkelio tilto
skersinio ryšio fragmentas.
2013.11.08 -
Pradedama ardyti
skulptūros „Alytus-400” (taip ji vadinama autoriaus Vlado Kančiausko interneto svetainėje) betoninė apačia ant A1. Pradedami žemės lyginimo darbai I Alytuje tarp tauro A3 ir ramto A4.
2013.11.01 -
Kaniūkų asfaltbetonio bazėje pradėti plauti senojo tilto akmenys.
2013.10.21 - Tauro (А2) spraustadėžė pabaigta. Iš jos ekskavatoriumi pradedamas kasti gruntas iki vandens lygio.
Projektuotojai siūlo centrinę santvarą ne plukdyti ant dviejų pontonų (kaip siūlyta techniniame projekte), o pasukti ant guolio. Prieš srovę skersai upės bus plukdomas tik vieną santvaros galas. Dėl to truputį keičiama centrinio tarpatramio surinkimo aikštelės vieta ir forma.
2013.10.19 -
Nupjaunami medžiai nuo pylimo (А4) ir tilto centrinės ašies I Alytuje. Aptveriama statybos teritorija I Alytuje.
Kalama spraustasienė aplink taurą (A2).
2013.10.13 - Nupjaunami medžiai nuo pylimo (А1) prie Dainų slėnio.
2013.10.10 - Aplink tauro (A2) pamatą
pilamas gruntas ir į 12 m gylį kalamas plieninis špuntas. Pamatas bus atribotas spraudžiamąja sienele (spraustasienė, špuntasienė).
Iš Nemuno ekskavatoriumi traukiamos buvusių tiltų liekanos: akmenys ir vokiško tilto
atramų dalys..
2013.10.03 - Aptverta statybos teritorija prie Dainų slėnio (A1).
2013.09.28 - Lyginant teritoriją iš dirvos išverčiami tilto akmenys, juos žadama panaudoti atstatant netektis.
2013.09.16 - Statybų aikštelėje įrengiami laikini keliai, lyginamas gruntas.
2013.09.10 - Pradėtas teritorijos įrengimas - atvežami statybininkų
nameliai, pastatoma vietinė elektros linija. Raunami kelmai.
2013.08.29 -
Pirmieji naujo tilto statybų parengiamieji darbai – nupjauti medžiai prie Dainų slėnio.