Dviratininkų traukinys
«Olita – Orany»
suvienijo dviračių ir istorijos entuziastus


Savaitgalio žygyje viena gražiausių Peterburgo – Varšuvos geležinkelio magistralės atšakų – geležinkeliu Alytus – Varėna dalyvavo dvidešimt du dviratininkai.

Saulė PINKEVIČIENĖ

“Sąstate” - dvidešimt du dviratininkai

Dviratininkų traukinys pajudėjo iš naujosios Alytaus geležinkelio stoties ir atvyko į senąją, kur susibūrė gausus būrys turistų iš Vilniaus, Varėnos, Alytaus ir Geištarų. Vyriausioji žygio dalyvė – 68-erių vilnietė Stanislava Aglinskienė , jauniausias – septynmetis Martynas.

Maršrutą išmėgino nuo 2000-ųjų dviračių žygius Alytuje organizuojantys Darius Babijonas ir Povilas Jaras bei juose ištikimai dalyvaujantys istorikė, bibliotekininkė Lina Motiekienė, Romualdas Motieka, buvęs Alytaus kolegijos dėstytojas Antanas Užusienis , Petras Mekionis.

Žygyje dalyvavo ir šimtus dviratininkų buriančio protesto važiavimų «Kritinė masė» nariai vilniečiai Lina, Martynas ir Tadas.

Artėjant prie Varėnos, gido pareigas iš žygio organizatorių Leono Žukausko ir Deivido Pinkevičiaus perėmė varėniškis verslininkas Rimantas Juškevičius, kurį taip pat sudomino naujo dviračių maršruto idėja.

“Pamirštoje stotelėje” - geležinkelio istorijos muziejus

Dviratininkų traukinys aplankė istorinę Bukauciškių geležinkelio stotį. Sodyboje, kurią šeimininkai praminė «pamiršta stotele» gyvena alytiškė Loreta Zabalujeva ir jos mama Janina. Šeima tikisi ateityje čia įrengti nedidelį geležinkelio istorijos muziejėlį bei vystyti kaimo turizmą. Dzūkiškai svetingai jie priima visus turistus bei pasakoja jiems apie šių vietų istoriją. Bukauciškės – maršruto «Olita – Orany» pusiaukelė.

Dviratininkai taip pat aplankė netoli Varėnos esančią Artilerijos geležinkelio stotį, buvusį artilerijos poligono karinį miestelį, kur juos lydėjo varėniškis Giedrius Navionis.

Varėnoje dviračių žygio organizatoriai susitiko su Varėnos turizmo informacijos centro darbuotoja, turizmo vadybininke Ona Celencevičiūte. Prie geležinkelio užaugusiai varėniškei dviračių trasa Alytus - Varėna senuoju geležinkeliu atrodo labai perspektyvi, juolab Varėna sulaukia vis daugiau dviračiais keliaujančių turistų, kuriems galėtų būti įdomus ir šis maršrutas.

 


Kelionės akimirkos
 
..

Kelionės pradžia. Pirmieji dviratininkų traukinio keleiviai ir juos išlydintys asmenys naujosios Alytaus geležinkelio stoties perone.
 
..

Ko neteko išvysti susirinkusiems senojoje Alytaus geležinkelio stotyje. 9 val. 15 min. lokomotyvo įgula "užkuria" garvežį. Smilkalų aromato gaubiamas dviratininkų traukinys turėjo patraukti alytiškių dėmesį jam įveikiant tarpsnį tarp naujosios ir senosios stočių. Deja pusiaukelėje, ties sporto rūmais, "lokomotyvo" kaminas užsiliepsnojo ir jį teko skubiai gesinti šalia esančiame upelyje.
 
.

Ties senojo Seirijų plento tilto liekanomis Alytuje. Artėjame prie senosios geležinkelio stoties.
 
..

Senoji Alytaus geležinkelio stotis. Pirmiesiems keliautojams atvykus į senają stotį joje laukė tik vienas keleivis, bet vos per keletą minučių jų skaičius jau artėjo prie dvidešimties.
 
..

....
 
..

...
 
..

...
 
..

...
 
.

10 val. 03 min. (geležinkelietiškas tikslumas!) traukinys pajuda Varėnos link.
 
..

Pirmas "rimtas" objektas - Alytaus geležinkelio tiltas. Kadangi buvome labai užimti organizaciniais kelionės reikalais, tai teko pasinaudoti nuotrauka iš asmeninio archyvo.
 
..


Bemaž 60-ies metrų ilgio Moterties upelio tunelis.

 
.

...
 
..

Muiželėnų miške.
 
..

...
 
..

Nuo plento tilto Kaniūkuose pasukame link Poteronių.
 
..

...
 
..

Dviratininkų traukinys ties Novoplenta.
 
..

Bukaučiškių geležinkelio stotelė. Įveikta šiek tiek daugiau nei pusė kelio. Pasinaudojame malonių šeimininkų svetingumu, pailsiname kojas, užkandame. Keletas keliautojų netgi spėja aplankyti netoliese esančią 1918 m. Nepriklausomybės akto signataro Vlado Mirono dvaro koplyčią.
 
..

..
 
..

..

 
..
..

 
..

..
 
..

Vlado Mirono dvaro koplyčia Bukaučiškėse.
 
.

Per Varėnės upę.
 
..

Persikėlę per Varėnės upę tilteliu šalia geležinkelio tilto liekanų pribūvame į Artilerijos stotį. Panaršome po šalia stoties esantį sugriautą artilerijos poligono karinį miestelį. Tuo pirmosios dienos kelionę baigiame. Vykstame apsistoti nakvynei.
 
..

...
 
..

Antrosios kelionės dienos rytas pasitiko stipriu, gūsingu vėju ir lietumi. Keliaudami atgal į Alytų (likome tik šešiese) aplankome vakar nespėtus apžiūrėti gelžkelio objektus. Tiltas per Merkį (foto viršuje)...
 
..

Tiesiog labai graži pelkutė šalia gelžkelio pylimo pakeliui link Merkio.
 
..

Akmeninis Beržupio tiltukas.
 
..

Derežnyčios upelio pralaidos (Varėniškių vadinamos trombos) liekanos.
 
..

Tik įtin pastabus keliautojas šiame koplytstulpyje senojoje Varėnoje pastebės geležinkelietį. (Peterburgo-Varšuvos geležinkelio magistralei atminti).
 
..

Vėl Bukaučiškės. "Išlipa" dar du keleiviai.
 
..

Kelionę baigiame keturiese. Senoji Alytaus geležinkelio stotis.
 
.
.
 
..

...dviračiu per istoriją...
.

Ei, mieli bendrakeleiviai, kaip jums patiko kelionė? Parašykite mums!
 
Atgarsiai:
 

Labas, kelionės įspūdžiais aš pasidalinau savo svetainėje. Jei norėtumėte gauti kokių nors nuotraukų, galėčiau atsiūsti didesnio formato ;)

http://tadas.wordpress.com/2007/05/01/dviraciais-per-olita_orany-gelezinkeli/

Tadas Pukas

...
 

Ačiū organizatoriams už žygį. Tą dviračių trasą dabar visiems, kas mėgsta dviračius parodysiu. Tikrai puiki, saugi ir įdomi. Ideali turistiniams žygiams, nes net naujokai neturi kaip pasiklysti. Gerai, kai yra žmonių, galinčių parodyti, tai kas gražaus panosėje yra. Gailiuosi tik, kad turėjau anksčiau iš traukinio išlipti.

Rytis

...
 

Ačiū vaikinams už nuostabų žygį. Mielai dalyvausiu ir kituose. Linkiu sėkmės visuose jūsų siekiamuose tiksluose. Kuo galėsiu, tuo padėsiu. Ieškoti vaikų ir jaunimo bibliotekoje, Alytuje.

Lina Motiekienė

...
 

« Atgalios   |   Į pagr. meniu

© 2006 LeoZero ir nešešiosnekatės. Visos teisės saugomos...............